Foto's! - Reisverslag uit Turiani, Tanzania van Myrna Molema - WaarBenJij.nu Foto's! - Reisverslag uit Turiani, Tanzania van Myrna Molema - WaarBenJij.nu

Foto's!

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

06 April 2014 | Tanzania, Turiani

Yes als het gelukt is de foto’s naar Kes te sturen kunnen jullie nu niet alleen meegenieten van m’n heerlijke lul verhalen maar ook even wat mooie beelden zien van Tanzania en mijn ervaringen. Zal per foto een kleine update geven waar, wanneer, wie enz.

1. De dagen dat we in Dar es Salaam waren. Het is een enorme stad en bizar druk. Echt overal zijn mensen en wordt geschreeuwd, gebouwd, verkocht, gereden, getoeterd. Een pracht stad. En het leeft in Dar es Salaam, dat is een ding dat zeker is.
2. Busstation & tevens markt plaats. Zodra een bus stopt komen er 20 mensen op af rennen met manden en dozen op hun hoofd om bij de ramen naar binnen te houden. Zo kun je ALLES kopen wat je wilt van frisdrank en geroosterde mais tot aan kleding en elektronica. We zijn ook niet meer verbaasd als onder onze stoel een kip schuilgaat of wanneer je zo ongeveer bij elkaar op schoot wordt gezet.. er past altijd een persoon meer in de bus.
3. Wandeling Maskat, een aantal weken terug hebben we een bergwandeling gemaakt, Dit is een foto van het uitzicht wat we zagen. Het leuke is dat je in 6 uur lopen ongeveer alles langs ziet komen. Regenwoud, bergen, druk bewoonde dorpen en droge kale rotspartijen.
4. Spierpijn en een lachbui. En tja dat was dan het resultaat van de eerste dag. Heb de halve avond m’n bovenbenen vastgehouden. Hier stuntelde ik het dorp door waar Liset dolgraag een foto van wilde maken. Het is fijn om hier samen met iemand te zitten om dingen samen mee te maken. Af en toe een dosis droge humor erbij. We vermaken ons hier nog wel even.
5. Voor het huis wachtend op de bus naar Morogoro. Dit is voor aan de weg waar we wonen. Links op de foto is een klein stukje muur van het ziekenhuis te zien en rechts de kraampjes waar we annanas, bananen, mango en af en toe wat ‘airtime’ voor onze telefoon halen om met thuis te kunnen contacten wanneer de verbinding het toestaat
6. Waterval op de top van de Uruguru Mountains. We hebben een hele middag kunnen genieten van de zon en het water. Heb sommigen al foto’s gestuurd van het mooie uitzicht.
7. Home! Dit is waar we wonen. Vele avonden suits, friends of een film maar ook het typen van opdrachten of bizar dansen met z’n 4-en op ‘I’m sexy and I know it’ dat is hoe thuis moet zijn toch :D Op de muren hebben verschillende groepjes voorgangers al muurschilderingen gemaakt. in de gang een perfecte Lion King tekening en tja de kerstboom, die staat er nog…
8. Olifanten Whaaa hoe awesome, olifanten in het echt! Sowieso safari, maar olifanten wat zijn dat enorm machtige wezens! Even enthousiasme uitbarsting
9. Bovenop is de meest ideale plek;)
10. Dit was intens genieten, gewoon uit de auto hangen en kijken. Dat is ook een beetje wat een safari inhoud, ik weet het. Maar het is heerlijk om te doen zeker wanneer je doordat de auto rijdt wat wind vangt en tja ik kom weer eens woorden tekort (zou je niet zeggen hea, ik lul weer lekker veel)
11. Turiani Hospital. Hier loop ik nu zo’n 2 maandjes stage, de foto is samen met stagiaires uit Dar waarvan de stageperiode er nu weer op zit. Deze meiden hadden op mijn verjaardag koekjes en snoepjes verzameld als kadootje, echt heel lief!

Hoop dat het wat toevoeging heeft gegeven, heel veel liefs en 1000 knuffels,

Myrna

• 06 April 2014 - 20:13

Ina Winkel:

Hoi Myrna,

Super mooi verslag, kan lezen dat je het echt naar je zin hebt

Nog veel plezier en een fijne stage gewenst.

Gr Ina

• 07 April 2014 - 09:58

Evelien:

prachtige foto's Myrrie! :) Liefs Evelien

• 07 April 2014 - 12:57

Tine Marije:

Poepie, wat een leuke foto's! Echt bijzonder om er een beetje een beeld bij te krijgen!