12-19-06 - Reisverslag uit Turiani, Tanzania van Myrna Molema - WaarBenJij.nu 12-19-06 - Reisverslag uit Turiani, Tanzania van Myrna Molema - WaarBenJij.nu

12-19-06

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

19 Juni 2014 | Tanzania, Turiani

Habari, hoe gaat het met iedereen? De laatste week stage en ondanks dat we het hier heel erg gaan missen kijken we nu ook wel uit om Elianne, Jitty, Sabrina en Karin op te gaan zoeken. We hebben veel gedaan in de tussentijd, in de weekenden naar Morogoro geweest, verjaardagen gevierd, een nieuwe co verwelkomd en twee nederlandse verpleegkundigen die voor 2 weken lessen komen geven in het ziekenhuis, ook zijn we daarnaast heerlijk aan het stressen over de projecten die we voor school moeten inleveren, tja zelfs in Tanzania bestaat er zoiets als een stressfactor, en het minst leuke maar toch echt waar, we zijn nu bezig met afscheid nemen.

Ondanks dat ik al veel weken op de female ward ben geweest wilde ik hier mijn stage afsluiten: 40 bedden, surgical, medical, gyneacologie, vrouwen van 8 tot 88, tientallen verschillende ziektebeelden onderzoeken en handelingen, hier is altijd wel iets te doen. Daarnaast heb ik de laatste weken gebruikt om te doen wat ik echt nog wilde. Nog een paar maal mee op outreach, zwangere vrouwen onderzoeken, kindjes vaccineren en weten dat wat je doet helpt en nuttig is. Ook meekijken bij de operaties stond nog bij mijn leerdoelen, niet heel nuttig voor mij, maar wel heel leerzaam, interessant en soms ook redelijk shockerend...

Ik zal proberen alles een beetje in een chronologische volgorde te zetten, anders wordt het ook zo’n chaos ;) Beide weekenden zijn we weer naar Morogoro geweest, een vriend van Ha Yang wilde ons wel een beetje rondleiden: lokale restaurantjes, markten, heerlijk vers voedsel, tussendoor weggetjes, de mooiste plekjes in de bergen, alles wist hij. Uitgaan, wandelen, zelf heerlijk gekookt, dit is de manier om Tanzania echt te ontdekken. Maar ook hier wisten Liset en ik dat het de laatste keer zou zijn dat we hier waren. Het is een heel dubbel gevoel, aande ene kant kijken we erg uit om na drie dagen reizen bij de andere meiden te zijn en hier nog een dikke week te kunnen meelopen in het ziekenhuis, aan de andere kant wonen we hier nu vier en een halve maand en dan gaat iets wel als je thuis voelen.

Oke genoeg over afscheid nemen, ik heb nog 6 weken te gaan. Ik krijg veel vragen wat te doen in zes weken Tanzania dus hier het ‘reisplan’: Liset en ik wilden met de trein naar Kigoma, dit duurt op z’n minst 3 dagen, wanneer het langerduurt gaan we de bus pakken, om daar een week nog mee te lopen met de andere verpleegkunde studenten. Helaas is er een brug in gestort dus weten we nog niet of de trein wel gaat. Vanuit hier gaan we met z’n alleen door het noorden trekken (o.a. mount meru, serengeti, park kilimanjaro en selou) om dan omlaag te gaan langs de kust (verschillende steden, en stranden) en uiteindelijk de oversteek naar Zanzibar te maken (duiken, snorkelen, zwemmen met dolfijnen!? en natuurlijk zorgen dat ik als een Tanzaniaan terug kom) we weten nog niet precies hoe alles gaan uitpakken omdat we in het hoogzeisoen reizen en niets hebben gepland of geboekt verder dus we zullen zien.

Ik hoop ook gedurende het reizen af en toe een waarbenjij.nu te kunnen posten om ook voor mezelf aan het einde alles te kunnen terug lezen en met heimwee terug te kunnen denken aan mijn periode hier ;) Misschien lukt het misschien ook niet, we will see, ik ga nu eerst zorgen dat m’n verslagen voor school op de mail komen zo ver dit mogelijk is. Liefde!

Upendo na busu,

Myrna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Turiani

Stage in Turiani!

Op stage in Turiani, Tanzania & omstreken :D

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2014

18-7-2014

03 Juli 2014

03-07-2014

20 Juni 2014

Foto's 20-06-2014

19 Juni 2014

12-19-06

04 Juni 2014

04-06-2014
Myrna

Wat oorspronkelijk bedoeld was als een blog voor mijn stage, is nu geworden tot een blog waarin ik ook ga schrijven over mijn eerste baan ;)

Actief sinds 23 Feb. 2014
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 16003

Voorgaande reizen:

13 Januari 2018 - 21 Juni 2018

Teachers for Africa - Project Coördinator

11 Februari 2014 - 05 Augustus 2014

Stage in Turiani!

Landen bezocht: