Foto's 20-06-2014 - Reisverslag uit Turiani, Tanzania van Myrna Molema - WaarBenJij.nu Foto's 20-06-2014 - Reisverslag uit Turiani, Tanzania van Myrna Molema - WaarBenJij.nu

Foto's 20-06-2014

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

20 Juni 2014 | Tanzania, Turiani

En voordat ik weg ben en geen foto’s meer kan sturen ook even weer een klein aantal foto’s om jullie mee te laten genieten met wat ik in de afgelopen twee maanden heb gedaan hier. Mijn werk in het ziekenhuis, de weekendjes weg, hoewel ik van mening ben dat foto’s niet kunnen overbrengen hoe het hier echt is (dat zal wel aan mijn fototalent liggen, afwezig bij mij) kan ik het niet laten te delen.

1. Helaas heb ik te weinig foto’s gemaakt op Zanzibar van Pauline, Nikky, Liset en ik, maar we hebben niet alleen geluierd met Paulien en Nikky, een les volwassen reanimatie en..
2. …baby reanimatie, de bevalling hebben we ook geoefend en ik moest doorgaan voor mamma, maar mijn hoofd op standje ‘persen’ is niet heel charmant dus ik heb het maar bij deze foto gelaten :p
3. Dankzij de mensen hier maar ook dankzij de lieve berichten, kaartjes, knuffels, foto’s hangers, armbandjes en liefde heb ik me erg thuis gevoeld in mijn kamer tegenover het ziekenhuis. Ik heb het al een keer gezegd maar nogmaals thanks.
4. Mijn favoriete bezigheid tijdens de stage, ik heb er denk ik vaak genoeg over verteld maar het vaccineren van die kleintjes is geweldig, je weet dat je nuttig bezig bent en je weet dat je die kleintjes helpt. Ook het contact met de mamma’s is heerlijk, ook al werd ik de helft van de tijd uitgelachen.
5. En ook de collega’s waren altijd in voor gezelligheid, de radio in de auto stond aan, dit brengt automatisch sfeer om te dansen :D
6. De omgeving, de kindjes, de outreach, we blijven in Tanzania, maar aangezien het zo’n enorm land is.. deze omgeving en dit uitzicht, ik hoop het nog een aantal keer te mogen zien
7. Zoals ik vertelde zijn we bij een jongen geweest die ons welkom heette bij zijn familie, we hebben gekookt en veel leuke gesprekken gehad, cultuur verschillen en overeenkomsten, want we zijn allemaal mensen en overeenkomsten zijn er vaak meer dan je denkt.
8. Het dorpje Turiani, om het hier niet te vergeten, en omdat, gewoon omdat;)
9. In het ziekenhuis is op dinsdag en donderdag vaste prik voor operaties. Hoewel ik zelf niet heel veel kon doen is het erg leerzaam geweest mee te kijken
10. Een béétje toeristisch is niet fout.. of nou.. dit misschien wel, we hebben veel gelachen en gekletst met deze mensen die ons van harte welkom heetten in hun dorp.
11. Deze foto niet omdat het een bijzondere foto is maar wel een bijzonder iemand op de foto. De afgelopen 4.5 maanden heb ik met Liset stage mogen lopen en ook al kenden we elkaar zo goed als niet toen we in het vliegtuig stapten, ik ben super blij dat ik de afgelopen tijd met Liset heb mogen lachen, boos zijn, zwijmelen, huilen, enthousiast zijn, kletsen en gewoon lekker mezelf kon zijn. Dankjewel!

Dat was het voor nu, de komende 6 weken wordt een totaal andere ervaring dan tot nu toe, maar zeker niet minder of meer dan de afgelopen tijd. De weken vliegen voorbij en ook in Nederland zijn jullie al bijna toe aan vakantie. Geniet ervan en tot snel

Veel Liefde en een dikke zoen,
Myrna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Turiani

Stage in Turiani!

Op stage in Turiani, Tanzania & omstreken :D

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2014

18-7-2014

03 Juli 2014

03-07-2014

20 Juni 2014

Foto's 20-06-2014

19 Juni 2014

12-19-06

04 Juni 2014

04-06-2014
Myrna

Wat oorspronkelijk bedoeld was als een blog voor mijn stage, is nu geworden tot een blog waarin ik ook ga schrijven over mijn eerste baan ;)

Actief sinds 23 Feb. 2014
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 16026

Voorgaande reizen:

13 Januari 2018 - 21 Juni 2018

Teachers for Africa - Project Coördinator

11 Februari 2014 - 05 Augustus 2014

Stage in Turiani!

Landen bezocht: