20-04-2014 - Reisverslag uit Turiani, Tanzania van Myrna Molema - WaarBenJij.nu 20-04-2014 - Reisverslag uit Turiani, Tanzania van Myrna Molema - WaarBenJij.nu

20-04-2014

Blijf op de hoogte en volg Myrna

22 April 2014 | Tanzania, Turiani

Pasaka njema! Tenminste… volgens mij zeg je zo ongeveer ‘een fijne pasen’. De tijd blijft vliegen, we hebben nu 9 weken stage erop zitten en telkens blijf ik me verbazen over wat we hier allemaal meemaken en leren. Afgelopen week was heftig en ben weer heel blij om hier niet alleen te zitten maar situaties te kunnen bespreken met elkaar. Gelukkig heb ik de week kunnen afsluiten met een geboorte van een dotje van een baby. Het is soms best wel verwarrend, het ligt soms zo dicht naast elkaar, het overlijdenen het leven.

Afgelopen weekenden zijn Liset en ik veel opgetrokken met Paulien en Nikky, de twee verloskundigen die hier een maand stage lopen. Het eerste weekend lekker naar Morogoro, naar het zwembad een beetje de stad bekijken… tenminste dat was het plan, de uivoering liet te wensen over aangezien het hele weekend bestond uit donderwolken en stromende regen. Gelukkig weten wij Nederlanders ons ook dan prima te vermaken. Met chocola en national geografic is een middagje hotel kamer helemaal prima, zeker wanneer de avond wordt afgelsoten met een prachtige karaoke in het restaurant waarbij het ons een goed idee leek om in april, in tanzania, Last Christmas te gehore te brengen. Aan het eind van het weekend zijn we nog even angstig geweest of we wel terug konden komen in bwagala wegens heftige regenval. Rivieren worden woeste water stromen en wegen worden omgetover tot modderpoelen waar je op een ondoordachtmoment in kunt blijven steken. Maar al foute liedjes zingend met de slappe lach en hobbelend kwamen we, toch wel iets later dan gepland, weer aan bij het ziekenhuis.

Het paasweekend is nu vol aan de gang en gelukkig schijnt de zon weer zoals we meer gewend zijn hier. Wandelingen in de omgeving, de flim ‘up’ kijken, kokosnoten eten, paasontbijt, een nachtelijke kerkdienst en vriendelijke mensen vulden voor ons dit weekend. Het is heerlijk, en even afleiding, want wat minder, op dit moment ligt mijn laptop (met ons halve school project) helaas ook voor onderzoek bij de nonnen. Geen beeld geen geluid geen niets. Liset en ik hopen beiden heel erg dat dit nog gemaakt kan worden anders wordt het flink aan de bak om alle verloren informatie weer bij te werken, zit zelf nu flink in de stress en daar heb ik helemaaaal geen zin in haha. Heb nu dit even getypt op de laptop van een van de co’s maar mis nu m’n oude vertrouwde pc-tje al (A) iemand nog tips..

Voor nu was dit de info, zal volgende keer weer wat meer m’n best doen op m’n verslag maar ik ga nu eerst weer bezig, hopen op een goede afloop van mn laptop en vanmiddag genieten van de zon en de paasstemming die hier hangt :D

Heel veel dikke smakkerds,

Liefs,